Huishoudelijkreglement

 

Huishoudelijk reglement Bridgeclub KBO Raamsdonk

Het verenigingsjaar loopt van 1 januari tot 31 december. De speeldag is woensdagmiddag vanaf 13:15 uur. Indien men verhinderd is, dient men zich voor woensdag , afgemeld te hebben bij de wedstrijdleiding  (Luc Janmaat).

Lidmaatschap

Aanmelding geschiedt door inlevering van een volledig ingevuld aanmeldingsformulier bij de secretaris.

Nieuwe leden worden twee op een volgende speeldagen geïntroduceerd bij de leden.

Na verloop van de introductie beslist het bestuur over het wel of niet toelaten.

Bij niet toelaten wordt het de kandidaat schriftelijk medegedeeld.

Het beëindigen van het lidmaatschap dient schriftelijk te gebeuren bij de secretaris

Bij wanbetaling, indien niet voor 1 februari betaald is, vervalt het lidmaatschap.

Leden van de KBO Raamsdonk hebben een reductie op de contributie.

Bij een ledenstop hebben leden die op de reservelijst staan en lid zijn van de KBO voorrang om geplaatst te worden als nieuw lid.

Het bestuur.

Het bestuur bestaat uit tenminste drie leden, voorzitter, secretaris en penningmeester.

Bestuursleden worden gekozen en benoemd door de algemene ledenvergadering.

Binnen het bestuur moet er altijd een persoon lid zijn van de KBO Raamsdonk.

Vergaderingen:

Er dient een maal per jaar een algemene ledenvergadering gehouden te worden

Contributie:

De contributie wordt jaarlijks vastgesteld op de algemene ledenvergadering. Voor niet leden van de KBO Raamsdonk bestaat een toeslag. Deze toeslag wordt over gemaakt naar de algemene kas van de KBO Raamsdonk. De contributie kan worden overgemaakt op rekeningnummer:    NL77RABO0143010425 t.n.v. bridgeclub Raamsdonk

Commissies:

De financiële controlecommissie, bestaande uit twee leden, wordt jaarlijks op voorstel van het bestuur door de algemene ledenvergadering benoemd.

De organisatie en leiding van de interne wedstrijden berusten bij de door het bestuur aangewezen wedstrijdcommissie.

Attentiebeleid, dit wordt verzorgd door een bestuurslid.